Łosiowisko

Czyli Bączek i Pączek na dalekiej pólnocy.

Moje zdjęcie
Nazwa:
Lokalizacja: Västerås, Västmanland, Sweden

środa, kwietnia 13, 2011

polsko-szwedzkie dialogi na cztery rece i dwie nogi

Jako mama dwujezycznego dziecka mam codziennie niezliczone powody do radosci slyszac jej monologi przy zabawie i dialogi z Paczkiem. Ogolnie chodzi o to, ze zycie sobie nalezy ulatwiac i zasada ta odnosi sie do jezyka jak do wszystkiego innego. Skoro pewne zwroty sa prostsze/krotsze w jednym jezyku niz w drugim to co sie czlowiek ma wysilac...
 A podsluch moze wygladac tak:

Baczek: Mama, aktaj sie! Tu jest bardzo isit. Ebba idzie här. Tutaj inte slisko.*

Paczek: Gaaa, gaaa!
Baczek: Mama, Jasio mowi "ga". (Do Paczka) Jasiu, inte plakaj. Mama zrobi velling (kaszka).



Na placu zabaw. Jasio spi w wozku a Ebba zjezdza ze zjezdzalni.
B: Mama, Jasio jest jette lesen. (bardzo smutny)
M: Nie, Ebusiu. Wszystko dobrze, Jasio spi.
B: Nej mama, Jasio lessen. Nie umie oka kana (zjezdzac ze zjezdzalni).
 B:  Jasiu, nie placz. Ebba kommer snart. Musze tylko oka kana!

Baczek bawi sie figurkami muminkow w domku. Z pokoju slychac:
Mumin-mamma, chodz tutaj. Vill ha kanapka? Inte? Okeej.

A najlepszy dialog dnia dzisiejszego odbyl sie miedzy Baczkiem a mna. Ebba nie chciala jesc zupy bo sie zorientowala, ze soczewica to nie groszek - nie jest zielona. A ze byla w nastroju rozrabiarskim, zamiast powiedzec, ze nie chce, po paru lyzkach zaczela wypluwac. Powiedzialam, ze to brzydko a jak nie pomoglo, odstawilam zupe i powiedzialam, ze sie pogniewam. Baczek po paru minutach przyszedl sie przymilac, usiadla mi na kolanach i mowi:

B: Ja Ebba chce ciastko, mamu.
M: Nie Ebusiu. Ciastko zjada sie po zupie. Nie zjadlas  zupy, nie bedzie ciastka.
B: Ja Ebba vill inte zupy. Wypluwam. Nie bedzie ciastka. A to szkoda.
( I na dowod tego jaka szkoda pieknie sie do mnie usmiechnela;)

*Szwedzkie slowa dla wygody czytelnikow w zapisie fonetycznym.

  Zamilowanie do robotek po mamusi:)

7 Comments:

Anonymous baba said...

Moje Gadułki kochane..

3:37 PM  
Anonymous Anonimowy said...

tiaaa zamiłowanie do robótek ręcznych Ebba ma rodzinne ;D


cześć Sister - ściskam maluchy i szfagra ;P

NARESZCIE PISAĆ ZACZEŁAŚ
;-*
najstarsza Siostra ....

11:59 AM  
Anonymous someone said...

Ale się dzieje! Tyle przyjemnych rzeczy mnie mija... Co ja właściwie robię jeszcze w Polsce?
AGA: wracaj do POLSKI !!!

8:54 AM  
Blogger Aniezka said...

Nie wracam. SOMEONE PRZYJEDZ DO SZWECJI!

9:35 AM  
Anonymous someone said...

Aga - dlaczego to nam zrobiłaś ???

8:44 AM  
Anonymous someone said...

I tak Was KOCHAMY i WYBACZAMY ;-))

9:06 AM  
Blogger Wilku said...

jakie tu poważne zarzuty fruwają i wezwania..a ja tak zupełnie poza tym - świetny ten odcinek:) Doświadczasz czegoś co tylko nielicznym jest dane- takie łączenei języków przez dzieciaka:)) super to musi brzmieć..pozdrawiam i ściskam całą fantastic 4 :)

6:57 PM  

Prześlij komentarz

<< Home